Om dieselpumper
Hvad er en dieselpumpe?
Der findes flere forskellige typer dieselpumper. Elektronisk styrede brændstofindsprøjtningspumper med en helt anden injektionsmetode end de konventionelle brændstofindsprøjtningspumper.
Common rail diesel pumpe (forsyningspumpe) Common rail-pumpen er udviklet til at opfylde strenge regler for udstødningsgas i det 21. århundrede. Dette system består af en forsyningspumpe, common rail, elektronisk styrede injektorer, forskellige sensorer til at detektere motorens køretilstand og en computer (ECU) til styring af disse enheder. Forsyningspumpen drives af motoren og producerer højtryksbrændstof. En injektor er monteret på hver cylinder i motoren, og højtryksbrændstoffet fra forsyningspumpen fordeles til hver injektor med common rail. Denne type dieselpumpe kan yderlige indeles i to kategorier:
- In-line brændstofindsprøjtningspumpen har det samme antal brændstoftrykmekanismer (elementer) som motorcylindre. Denne type pumpe, herunder regulator, timer og fødepumpe på pumpens krop, bruges hovedsageligt til mellemstore og store lastbiler og entreprenørmaskiner. Pumpehuset er udstyret med brændstoftryk / tilførselsmekanismer og kontrolmekanismer til indsprøjtningsmængde drevet af en knastaksel. Elementerne i pumpehuset tilfører brændstof til hver motorcylinder i henhold til indsprøjtningsrækkefølgen.
- Distributørindsprøjtningspumpen har kun en brændstoftrykmekanisme, uanset antallet af motorcylindre. I stedet har den en distributør designet til at distribuere det trykbrændstof til hver cylinder i henhold til indsprøjtningsrækkefølgen. Alle komponenter, inklusive regulator, timer og fødepumpe, er indbygget i pumpehuset. Den lille, lette dieselpumpe kan køre ved høje hastigheder – hvilket gør den ideel til små motorer.